'Aktiesport doet het beter dan Perry Sport'

'Aktiesport doet het beter dan Perry Sport'

De overgebleven winkels van Aktiesport en Perry Sport hebben de afgelopen twaalf maanden acht procent meer omzet geboekt. De omzet van de sportwinkelketens ligt rond de 150 miljoen euro, schrijft Het Financieele Dagblad.

De nieuwe eigenaar JD Sports heeft sinds de doorstart circa twee op de drie verkooppunten gesloten. Nog altijd worden oude voorraden met verlies verkocht, zegt marketing- en salesdirecteur Bote Galema. “Maar als je dat eraf haalt, dan schrijven we zwarte cijfers.”

Aktiesport deed het afgelopen jaar volgens hem beter dan Perry. Dat komt omdat Aktiesport verder is met de introductie van een nieuw winkelconcept. Twintig winkels zijn en vernieuwd en de overige veertig volgen de komende jaren. Aktiesport telde voor het faillissement twee keer zoveel winkels.

Perry Sport heeft volgens Galema ‘een jaar nodig gehad om het concept en de collectie goed te krijgen’. Van de oorspronkelijke 45 winkels zijn er nog veertig over. Het ideale aantal winkels ligt volgens Galema rond de dertig, die groter zijn en op betere locaties zitten. Zo werd vorig jaar al een vernieuwd vlaggenschip geopend in Amsterdam en zijn Utrecht en Rotterdam binnenkort aan de beurt. Ook filialen in Nijmegen en Amstelveen gaan dit jaar op de schop.

Vorige maand werd al bekend dat zusterformule JD Sports in 2016 goed was voor zo'n vijftig miljoen euro omzet in Nederland. De winst kwam uit op 2,2 miljoen euro. De Britse keten telt hier inmiddels 25 vestigingen.

Reacties 1


Pe Ter 7 aug, 20:18

Zolang Bote Galema vriendjes om zich heen blijft vezamelen, neer blijft kijken op de mensen op de winkelvloer en een strategie van harde kostenleiderschap handhaaft, zal het nooit wat worden met Perry Sport. Een mooie winkel neerzetten is eenvoudig, maar alle processen afstemmen op je missie is een ander verhaal. Dit heeft de heer Galema nog niet begrepen en hij komt er nu achter dat etalages inrichten bij Cool Cat iets anders is dan een bedrijf leiden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!