Albert Heijn lanceert eigen supermarktsoap

Albert Heijn lanceert eigen supermarktsoap

Albert Heijn werkt aan een soapserie voor zijn online tv-kanaal Appie Today. De supermarktketen werkt samen met een tv-producent en professionele acteurs.

Albert Heijn is momenteel bezig met de casting. Het is niet de bedoeling dat er in de soap producten worden aangeprezen, zegt een woordvoerder tegen de NOS. "Daar hebben we andere kanalen voor, met de soap willen we klanten kunnen aanspreken op een nieuwe manier.” Over de inhoud wil de supermarktketen nog weinig kwijt, behalve dat de serie is gebaseerd op waargebeurde verhalen uit de supermarkt. 

Albert Heijn investeert ‘een fractie van het totale marketingbudget’ in de soap, zegt de woordvoerder. De serie wordt waarschijnlijk ongeveer een maand uitgezonden. Hoeveel afleveringen er komen, is nog niet bekend.

Het online tv-kanaal Appie Today werd een jaar geleden gelanceerd. Albert Heijn plaatst daar korte video-items over klanten en medewerkers en hoopt vooral jongere consumenten aan te spreken. De stap paste volgens topman Wouter Kolk in een tijd waarin ‘klanten meer willen weten’ en het medialandschap gefragmenteerd is. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!