KijkBijMij wil Kijkshop-klanten compenseren

KijkBijMij is van plan om gedupeerde consumenten van het faillissement van Kijkshop tegemoet te komen. Zij kunnen in een filiaal van MyCom shoptegoed vragen voor op het consumentenplatform, dat eind deze maand weer live moet gaan.

KijkBijMij is na het faillissement van Kijkshop als zelfstandige entiteit voortgezet. De regeling is bedoeld voor klanten die iets hebben gekocht bij Kijkshop maar niet hebben ontvangen, geen geld terug hebben gekregen nadat ze een aankoop hebben geretourneerd of een cadeaukaart bezitten. Daarbij gaat het alleen om aankopen na 1 november.

Klanten kunnen een claim indienen als KijkBijMij weer in de lucht is. Als de aanvraag wordt goedgekeurd, moeten ze naar een filiaal van MyCom. Daar kijkt een medewerker nogmaals naar de claim en wordt het shoptegoed voor de app van het consumentenplatform uitgekeerd. Het tegoed kan niet worden ingewisseld voor contanten. KijkBijMij wijst erop tot niets verplicht te zijn en dat het ‘puur een coulanceregeling is’.

De winkels van MyCom werden onlangs overgenomen door de eigenaren van KijkBijMij. De winkelketen moet onder meer het gat in het serviceorgaan door het wegvallen van Kijkshop opvangen. Ook komt er een zogenoemde ‘MyCom expert community’ binnen het nieuwe platform.
 

RetailTrends