KijkBijMij wil Kijkshop-klanten compenseren

KijkBijMij is van plan om gedupeerde consumenten van het faillissement van Kijkshop tegemoet te komen. Zij kunnen in een filiaal van MyCom shoptegoed vragen voor op het consumentenplatform, dat eind deze maand weer live moet gaan.

KijkBijMij is na het faillissement van Kijkshop als zelfstandige entiteit voortgezet. De regeling is bedoeld voor klanten die iets hebben gekocht bij Kijkshop maar niet hebben ontvangen, geen geld terug hebben gekregen nadat ze een aankoop hebben geretourneerd of een cadeaukaart bezitten. Daarbij gaat het alleen om aankopen na 1 november.

Klanten kunnen een claim indienen als KijkBijMij weer in de lucht is. Als de aanvraag wordt goedgekeurd, moeten ze naar een filiaal van MyCom. Daar kijkt een medewerker nogmaals naar de claim en wordt het shoptegoed voor de app van het consumentenplatform uitgekeerd. Het tegoed kan niet worden ingewisseld voor contanten. KijkBijMij wijst erop tot niets verplicht te zijn en dat het ‘puur een coulanceregeling is’.

De winkels van MyCom werden onlangs overgenomen door de eigenaren van KijkBijMij. De winkelketen moet onder meer het gat in het serviceorgaan door het wegvallen van Kijkshop opvangen. Ook komt er een zogenoemde ‘MyCom expert community’ binnen het nieuwe platform.
 

Reacties

Kijkshop is failliet en kijkbijmij zou claims afhandelen van gedupeerde klanten. Wanneer was niet duidelijk en de webpagina gaf ook geen duidelijkheid.16 april is de kijkbijmij-app gelanceerd en blijkbaar had men tot 30 april de tijd een claim in te dienen via de app.
Maar hoe moest ik dit weten ? Niemand van kijkshop, mycom of kijkbijmij heeft laten weten hoe en wanneer dit kon. En nu sta ik in de kou met mijn 120euro aan kijkshopbonnen.

En de reactie op mijn vragen van kijkbijmij spreekt boekdelen!
______________
Beste Ger Bruggeman,

Wij van KijkBijMij staan los van Kijkshop en kunnen U dan ook helaas niet helpen met het afhandelen van uw claim. Het beste advies wat we u kunnen geven is het rechtstreeks bij de leverancier te proberen of om contact op te nemen met de curator;  klantkijkshop@bierman.nl

Met vriendelijke groet,

Amrit.
_____________

Wat een waardeloos standaard antwoord.

Kijkbijmij is gelanceerd half april en zou onder andere kijkshop klanten met nog geldige tegoedbonnen verder helpen. Nog geen 2 weken later doet kijkbijmij net alsof ze daar niets mee te maken heeft.

Fraai is dat...

In elk zal ik nooit iets kopen bij kijkbijmij en zal ik ervoor zorgen dat niemand via kijkbijmij producten aanschaft.  

Geplaatst door Ger Bruggeman op 3 mei 2018 om 17:54

Laatste nieuws

RetailTrends