'Forever 21 kwam met verkeerde producten naar Europa'

'Forever 21 kwam met verkeerde producten naar Europa'

Vastned is niet verbaasd over het vroegtijdig vertrek van Forever 21 uit de flagshipstore in Amsterdam. “Forever 21 is naar Europa gekomen met verkeerde producten”, zegt topman Taco de Groot tegenover De Financiële Telegraaf.

Elders in Europa zag De Groot al dat Forever 21 ‘niet de retailer was waar de Europese consument echt op zit te wachten’. Zo is de kleding goedkoop, maar niet zo goedkoop als Primark. Zara is weer wat duurder, maar wel modieuzer. “Als je het op alle punten net niet bent, overleef je het niet”, stelt hij in het FD.

Uniqlo is inmiddels gestrikt als de opvolger van Forever 21. Vastned – dat een afkoopsom van Forever 21 ontving – maakt volgens De Groot geen huurverlies op het pand. Hij heeft alle vertrouwen in de Japanse modeketen, vanwege ‘goede basics, met een heel eigen assortiment’. “In Europa zijn ze bekend geworden door lichte donzen jasjes.”

De storm in de retail is nog niet over, stelt hij verder. “Er zijn nog steeds matig opererende retailers, die het door allerlei factoren bij de volgende crisis niet overleven.” Retailers die hun personeel aandacht geven door opleiding en training, doen het volgens hem goed. Als voorbeeld wijst hij naar Rituals en Schaap & Citroen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!