Op=Op duikt in gat van Kijkshop

Op=Op Voordeelshop heeft het volledige telecomassortiment van Kijkshop overgenomen. De discountformule, nu vooral bekend van drogisterijartikelen, wasmiddelen en reinigingsproducten, wil zich ook profileren als aanbieder van mobiele telefoons en toebehoren.

De telecomproducten liggen binnen enkele weken in de winkels. Daarbij gaat het om een ‘fast moving telecomassortiment’, met merken als Nokia, Samsung, Alcatel, Wiko en Denver. De uitbreiding past het volgens directeur Vincent Alkema binnen het retailconcept van Op=Op, dat ‘A-merken tegen de allerlaagste prijs’ verkoopt. 

De verkoop van telecomproducten wordt ondersteund met een landelijke introductiecampagne. Alkema mikt op zowel bestaande, als nieuwe klanten. “Hieronder zijn veel oud-klanten van Kijkshop, die op zoek op zijn naar een winkelalternatief voor hun telecomaankopen”, aldus de topman. Kijkshop sloot onlangs al zijn winkels als gevolg van een faillissement.

Op=Op Voordeelshop telt momenteel 148 winkels en heeft de ambitie om in een aantal jaar door te groeien naar 350 eigen vestigingen. Recent werden tientallen winkels van Blokker en Marskramer overgenomen. Vorig jaar ging de eerste winkel op Aruba open.

RetailTrends