PostNL heeft een intentieverklaring getekend om boodschappen namens INS Ecosystem te bezorgen. Het platform waarop fabrikanten rechtstreeks aan de consument verkopen, moet dit jaar in Nederland van start gaan.
INS Ecosystem claimt de interesse van zeven van de twintig grootste FMCG-fabrikanten, waaronder Unilever en Procter & Gamble. Nederlandse merken als Aviko, Dubro en Gulden Krakeling hebben een intentieverklaring getekend om hun producten via het nieuwe platform aan te bieden. De overeenkomst met PostNL is volgens Peter Fedchenkov ‘een enorme stap voorwaarts in onze ambitieuze reis om de consumentengoederenindustrie wereldwijd te transformeren’.
Om het nieuwe direct-to-consumer model tot een succes te maken moeten ‘goederen hun beoogde bestemming bereiken en de supplychain zo nauwkeurig en efficiënt mogelijk worden beheerd’, zegt de Rus. PostNL heeft volgens hem de ambitie om de grootste logistieke speler in food te worden in de Benelux. Het bedrijf is ook verbonden aan de tweewekelijkse boodschappendienst Stockon, dat vorige maand werd gelanceerd.
Het is nog niet bekend wanneer INS Ecosystem, dat gebruikmaakt van blockchaintechnologie, van start gaat. Vanwege het grote aantal actieve fabrikanten en het uitgebreide logistieke netwerk wordt de regio Amsterdam waarschijnlijk het eerste testgebied.
Lees op RetailTrends meer over de plannen van INS Ecosystem.
Reacties 0