C&A heeft zijn like-for-like omzet in Europa vorig jaar met vier procent zien toenemen. Ook heeft de modeketen winst in de boeken geschreven, stelt topman Alain Caparros tegenover het Duitse vakblad TextilWirtschaft.
C&A heeft volgens Caparros in alle landen waar het bedrijf aanwezig is marktaandeel gewonnen. Het marktaandeel in kernmarkten als Duitsland, Nederland, België en Zwitserland zou met 0,1 procentpunt zijn opgelopen naar 7,3 procent. “We zijn bezig terrein terug te winnen”, aldus de ceo.
De groei is volgens Caparros het gevolg van beter aanbod, dat heeft geresulteerd in een hogere conversie en een hogere gemiddelde besteding per klant. Verder is de online omzet in Europa met veertien procent toegenomen. “Tegelijkertijd hebben we de kosten verlaagd”, zegt hij.
Caparros laat weten tevreden te zijn met de ontwikkeling. Doordat ook het rendement ‘goed’ was, kan C&A twee keer zoveel investeringen financieren. Dit jaar wil de modeketen geld steken in 134 winkels, ongeveer eentiende van het totale winkelbestand.
C&A heeft een nieuw winkelconcept ontwikkeld, dat vorig jaar in Nederland is geïntroduceerd. Eerder deze maand maakte directeur Marc Estourgie van C&A Nederland al bekend dat er dit jaar 22 vestigingen in ons land worden verbouwd.
Reacties 0