VanHaren groeit over de taalgrens

VanHaren groeit over de taalgrens

VanHaren heeft zijn omzet vorig jaar met ruim zes procent zien oplopen naar 190,2 miljoen euro. Het aantal verkochte paar schoenen kwam uit op 6,9 miljoen. Dat zijn er 0,6 procent meer dan een jaar eerder, zo laat de Nederlandse schoenenketen maandag weten.

VanHaren is naar eigen zeggen marktleider in de Nederlandse schoenenbranche. De doelstelling voor het afgelopen jaar zijn volgens topman Krein Bons ‘ruimschoots behaald’. Eerder deze maand werd al bekend dat de omzet van moederbedrijf Deichmann Group met zo’n zes procent was opgelopen naar 5,8 miljard euro. 

Deichmann sprak ook over vijf nieuwe winkels voor vanHaren in België, bovenop de bestaande vijf vestigingen bij onze zuiderburen. De Nederlandse keten is echter van plan om dit jaar elf nieuwe winkels te openen, zegt Bons. “Onze doelstelling is om vanHaren de komende jaren in heel België te vestigen. In lijn hiermee gaan we in 2019 ook een eerste stap zetten in Wallonië.”

VanHaren telde eind 2017 in totaal 143 winkels, één meer dan een jaar eerder. Dit jaar worden in Nederland acht bestaande winkels vergroot en drie nieuwe vestigingen geopend, waaronder die van vorige week in Hoog Catharijne. In het Utrechtse winkelcentrum beschikt vanHaren over ruim achthonderd vierkante meter aan winkelruimte. “Dit maakt onderdeel uit van de groeistrategie waarbij we de winkelbeleving optimaal maken door de complete collectie te presenteren”, aldus Bons. 

RetailTrends