Voormalig fonQ-ceo Joost Wels is dinsdag aan de slag gegaan bij Leen Bakker. Hij helpt de woonwinkelketen onder meer bij het opzetten van een nieuw e-commerceteam van zo’n vijftien professionals, zo laat hij weten op LinkedIn.
Joost Wels spreekt in zijn bericht van ‘een uitdaging e-commerceproject’. Leen Bakker werd vorig jaar door Blokker Holding verkocht aan Gilde Equity Management, dat ook eigenaar is van Kwantum. Nextail is op basis van een service level agreement nog betrokken bij de online activiteiten van Leen Bakker, maar die innovatietak van Blokker Holding stopt ermee.
Het online omzetaandeel van Leen Bakker bedraagt momenteel zestien procent, stelt algemeen directeur Debbie Klein. Het gemiddelde in de markt ligt volgens haar rond de negen procent. “Dus we lopen daarin al best voor de muziek uit.”
Leen Bakker beweegt van een ‘traditionelere inkoop- en verkoopgestuurde organisatie naar een klantgerichte organisatie’, stelt Klein. Ze geeft sinds afgelopen februari leiding aan het bedrijf. Ook cfo Ernst de Kuiper en directeur marketing en formule Matthijs Moeken zijn relatief nieuw bij Leen Bakker, terwijl Noël Manning sinds afgelopen najaar head of omnichannel is.
Wels helpt Leen Bakker op tijdelijke basis, zo laat hij weten aan Twinkle. De medeoprichter van fonQ vertrok begin dit jaar bij de webwinkel, waar hij werd opgevolgd door Michel Schaeffer. Sindsdien is hij als ‘e-commerce entrepeneur’ en adviseur verbonden aan Vijfhuis Consultancy.
Reacties 0