HEMA werkt ook aan nieuw beautyconcept

HEMA werkt ook aan nieuw beautyconcept

HEMA neemt naast zijn restaurants ook zijn beauty-assortiment op de schop. “We ontwikkelen dit jaar een nieuw concept, dat we in 2019 hopen te introduceren”, zegt ceo Tjeerd Jegen in het FD.

Net als het foodaanbod, is volgens de topman ook ‘ruimte voor verbetering’ in het beauty-assortiment. Het vernieuwde foodconcept wordt vanaf eind dit jaar verder uitgerold. De huidige restaurants zijn volgens Jegen ‘vaak niet beter dan een bedrijfskantine’. De nieuwe foodopzet wordt momenteel al in vijf vestigingen getest.

Jegen verwacht voor de zomer nieuws over de aanstaande verkoop van HEMA. Er liggen volgens hem nog altijd drie opties op tafel, namelijk een verkoop, een beursgang of doorgaan onder Lion Capital. 

HEMA maakte donderdag bekend 2017 te hebben afgesloten met een nettoverlies van 30,9 miljoen euro. Het verlies bestaat voor een groot deel uit eenmalige lasten door een herfinanciering en de mogelijke verkoop van de winkelketen, die 23 miljoen euro bedragen. Zonder die kosten zou het verlies tot een kleine acht miljoen euro beperkt zijn gebleven.


 

Reacties

Hopelijk kijken ze hierbij naar het totale plaatje, dus inclusief scholing voor het personeel. De bedrijfsvoering en bediening is in de meeste restaurants erg chaotisch....

Geplaatst door Rudy Bos op 13 april 2018 om 10:27

Laatste nieuws









RetailTrends