Plus roept nieuwe directiefunctie in het leven

Plus roept nieuwe directiefunctie in het leven

Peter van Mourik start in augustus als directeur marketing en communicatie bij Plus. De supermarktketen heeft de nieuwe functie gecreëerd om het groeiende takenpakket van commercieel directeur Eric Leebeek te verlichten.

Veel activiteiten zullen de komende jaren meer aandacht vragen, stelt Plus. De retailer noemt 'ketengericht werken', mvo en e-commerce als voorbeelden, naast grote projecten zoals de nieuwe formule Briljant 2.0 en en het professionaliseren van lokale marketing. Daarnaast moet de communicatieafdeling ‘verder worden ingericht voor de toekomst’. De commerciële taken worden daarom voortaan onderverdeeld in marketing en communicatie en commercie.

Van Mourik wordt verantwoordelijk voor onder meer formuleontwikkeling- en management, lokale marketing, data insights en alle communicatie-activiteiten. Leebeek blijft onder meer het prijs- en promotiebeleid en de e-commerceactiviteiten aansturen. Van Mourik was eerder al op projectbasis betrokken bij onder meer de ontwikkeling van het Briljant 2.0-concept.

Plus neemt op 1 juli afscheid van algemeen directeur Jan Brouwer. Een opvolger is nog altijd niet bekendgemaakt. 
 

RetailTrends