'Albert Heijn neemt afscheid van slimme koelkastmagneet'

'Albert Heijn neemt afscheid van slimme koelkastmagneet'

Albert Heijn zet na ruim een jaar een punt achter een proef met de slimme koelkastmagneet Hiku. De supermarktketen was de eerste die Hiku in ons land testte, maar het bedrijf achter het apparaat stopt eind deze maand met zijn dienstverlening. Dat schrijft Emerce op basis van een e-mail van Albert Heijn aan de testgroep.

Albert Heijn nodigde vorig jaar tweehonderd klanten uit om de slimme koelkastmagneet te testen. Het slimme apparaat, dat eerder al door het Amerikaanse zusterbedrijf Peapod werd getest, is verbonden met het wifinetwerk. Door boodschappen in te spreken of producten te scannen met Hiku, kan het boodschappenlijstje in de Appie-app en op AH.nl worden gevuld. Klanten kunnen dat lijstje vervolgens meenemen naar de winkel, of de producten in één klik toevoegen aan hun bestelling.

De proef met Hiku wordt eind deze maand afgerond. Doordat het bedrijf dat Hiku heeft bedacht zijn dienstverlening stopt, is het apparaat daarna niet meer bruikbaar. De testgroep krijgt het advies over te stappen op de eigen winkelapp van Appie. De inzichten gebruikt Albert Heijn naar eigen zeggen om klanten hun boodschappenlijstje of online bestelling ‘nog sneller te laten samenstellen’. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!