Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf Nederlandse retailers over de grens.
Zeeman
Zeeman dacht dat het leuk was om voorspelsokken voor het WK voetbal op de markt te brengen. Door een bepaalde combinatie van sokken te dragen, kunnen klanten laten zien welke uitslag zij verwachten. In Nederland – dat niet is gekwalificeerd – liggen ze niet in de winkel, maar de retailer introduceerden ze wel in Frankrijk, Duitsland en België. In dat laatste land ligt de voetbalbond echter dwars.
Lees verder bij Het Nieuwsblad: http://bit.ly/2ItluEH.
Suitsupply
Suitsupply is bezig met een hiring spree. Vooral in de Verenigde Staten is de Nederlandse mannenmodeketen druk bezig het personeelsbestand te verzwaren. Nog altijd wordt gezocht naar een chief marketing officer. Het is volgens...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf Nederlandse retailers over de grens.
Zeeman
Zeeman dacht dat het leuk was om voorspelsokken voor het WK voetbal op de markt te brengen. Door een bepaalde combinatie van sokken te dragen, kunnen klanten laten zien welke uitslag zij verwachten. In Nederland – dat niet is gekwalificeerd – liggen ze niet in de winkel, maar de retailer introduceerden ze wel in Frankrijk, Duitsland en België. In dat laatste land ligt de voetbalbond echter dwars.
Lees verder bij Het Nieuwsblad: http://bit.ly/2ItluEH.
Suitsupply
Suitsupply is bezig met een hiring spree. Vooral in de Verenigde Staten is de Nederlandse mannenmodeketen druk bezig het personeelsbestand te verzwaren. Nog altijd wordt gezocht naar een chief marketing officer. Het is volgens oprichter Fokke de Jong een van de grootste uitdagingen van het bedrijf: het vinden van de juiste mensen om de potentie van Suitsupply volledig te benutten.
Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2KBa1iS.
Bol.com
Bol.com dat advertenties van verkooppartners offline haalt, om de producten vervolgens tegen een lagere prijs zelf te verkopen. De klacht is afkomstig van Nico Volckeryck, eigenaar van gadgetwinkel Fans. Belangenvereniging Unizo – waar Vockeryck niet geheel toevallig een prominent lid van is – waarschuwt ondernemers nu voor die werkwijze.
Lees verder bij de Gazet van Antwerpen: http://bit.ly/2GuyP9V.
Action
Het is het grote nieuws van vandaag: 3i wil een deel van zijn belang in Action van de hand doen. Bestuursvoorzitter Simon Borrows van de Britse investeringsmaatschappij geeft tegenover financieel analisten in Londen een kijkje in de keuken van de Nederlandse discountketen, die met wat logistieke problemen heeft gekampt.
Lees verder bij Private Equity News: http://bit.ly/2KACNAc.
Rituals
Rituals is eigenlijk nog een startup. Althans, zo voelt de cosmeticaketen zich volgens oprichter Raymond Cloosterman. Hij wil het bedrijf de komende jaren naar het volgende niveau brengen. Dat laat hij weten tijdens de Salesforce World Tour in Londen. Frank Quix van Q&A legde zijn toekomstplannen vast op video.