Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lidl, Google en Dierspecialist.
Lidl
Nederland mag dan niet bij het komende WK voetbal aanwezig zijn, maar genoeg andere landen waar Lidl actief is zijn dat wel. Daarom wordt in ieder geval in Duitsland en Frankrijk de GoalgettAR-app gelanceerd. Gebruikers wanen zich in een voetbalstadion, waar zij moeten proberen zoveel mogelijk doelpunten te maken. Eerst moeten ze voldoende ballen verzamelen, waarna ze een virtueel doel in de echte omgeving kunnen plaatsen. De AR-ervaring zorgt voor een realistische speleravring, omdat de app de schietbeweging van het been herkent.
Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Lidl, Google en Dierspecialist.
Lidl
Nederland mag dan niet bij het komende WK voetbal aanwezig zijn, maar genoeg andere landen waar Lidl actief is zijn dat wel. Daarom wordt in ieder geval in Duitsland en Frankrijk de GoalgettAR-app gelanceerd. Gebruikers wanen zich in een voetbalstadion, waar zij moeten proberen zoveel mogelijk doelpunten te maken. Eerst moeten ze voldoende ballen verzamelen, waarna ze een virtueel doel in de echte omgeving kunnen plaatsen. De AR-ervaring zorgt voor een realistische speleravring, omdat de app de schietbeweging van het been herkent.
Bij elk doelpunt verzamelt de speler punten, die in de webwinkel van Lidl kunnen worden ingewisseld tegen onder meer vouchers en kortingen. Ook zijn verschillende prijzen te winnen.
Google
Google heeft verschillende verbeteringen doorgevoerd aan zijn beeldherkenningstechnologie Lens. De opvallendste is de nieuwste toepassing Style Match. Die app moet consumenten helpen kledingstukken te kopen die zij op straat tegenkomen.
Gebruikers kunnen hun telefoon op een kledingstuk richten, waarna de app het product probeert op te sporen in de Google Shopping-database. Is het exacte artikel niet te vinden, dan worden vergelijkbare producten getoond. Naast de mogelijkheid tot aanschaf, laat Google Style Match reviews zien. De app werkt ook voor woninginrichtingproducten.
Dierspecialist
Winkelketen Dierspecialist heeft een app gelanceerd waarmee consumenten diverse gegevens over hun huisdier altijd bij de hand hebben. De applicatie heeft onder meer een dierenpaspoort, dierencoach en een ‘animal alert'. In het dierenpaspoort staan alle belangrijke gegevens over het huisdier, zodat consumenten die in geval van nood atijd bij de hand hebben. Aan de hand daarvan worden ze er ook aan herinnerd wanneer het tijd is het dier te ontwormen en ontvlooien. Verder kunnen gebruikers tussen negen uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds chatten met een dierencoach, die vragen over de gezondheid en het gedrag van het huisdier beantwoordt.
Via de app kan verder via de Animal Alert-functie gemeld worden als een huisdier vermist is. Door middel van een lokaal waarschuwingsbericht worden omwonenden op de hoogte gebracht, zodat ze kunnen helpen zoeken. Tot slot is het via een digitale klantenkaart mogelijk te sparen voor korting en worden gepersonaliseerde aanbiedingen getoond.