Ahold Delhaize heeft de nieuwe entiteit Peapod Digital Labs in het leven geroepen. Die moet als fungeren als drijver van de innovatie op het gebied van digitalisering en e-commerce in de Verenigde Staten.
Peapod Digital Labs moet de groei van de digitale- en personalisatiemogelijkheden voor de Amerikaanse Ahold Delhaize-merken versnellen. Ook geldt het als innovatielab voor de Amerikaanse formules van het supermarktconcern en wordt webwinkel Peapod vanuit het nieuwe bedrijf aangestuurd. "We hebben een geweldige kans om voort te bouwen op de jarenlange ervaring van Peapod met innovatie, om tegemoet te komen aan de behoeften van de consument om een ongeëvenaarde omnichanneleravring te creëren”, zegt JJ Fleeman, die als topman van Peapod Digital Labs is aangesteld.
Peapod Digital Labs moet de motor van de digitale strategieën in de Verenigde Staten worden. Ahold Delhaize bouwt het innovatielab in de komende maanden verder uit en verwacht de nieuwe organisatie tegen het einde van het jaar volledig operationeel te hebben.
Ahold Delhaize werd vorige maand in Nederland al partner van het eerste lab binnen het nieuwe Innovation Center for Artificial Intelligence (ICAI), dat door de Universiteit van Amsterdam. Daarin werken Albert Heijn en bol.com samen met de universiteiten voor onderzoek naar de inzet van kunstmatige intelligentie.
Reacties 0