Albert Heijn heeft tien startups geselecteerd die in aanmerking komen voor schapruimte. De winnaar van de Product Pitch moet binnen enkele weken in de supermarkt verkrijgbaar zijn, vertelt innovation accelerator Christiaan Vette tegenover RetailTrends.
Albert Heijn hield woensdag een zogenoemde Morning Market op zijn hoofdkantoor in Zaandam, waar twintig startups hun product konden laten zien aan personeel van de supermarktketen. Een jury heeft de selectie vervolgens teruggebracht tot tien startups, waaronder Hagelswag, Sharp Sharp en Buttler. “Alle startups zijn gecertificeerd en kunnen zo het schap in”, aldus Vette.
Op 7 juni wordt bekend wie Abel’s Deli opvolgt als winnaar van de pitch, en behalve schapruimte ook een investeringspakket en coaching van experts van Albert Heijn krijgt. Daarvoor worden de producten eerst nog in supermarkten verspreid door het land getest. “We leggen ze op de koffietafel om consumenten in bijvoorbeeld Groningen en Rotterdam te vragen wat ze ervan vinden.”
De reacties van klanten zijn volgens Vette waardevol voor jonge startups. “Ze willen nog weleens zo verliefd op hun eigen product, dat ze moeilijk kunnen inschatten hoe groot de klantbehoefte voor het concept is. Op deze manier kun je dat testen.”
Lees op RetailTrends meer over hoe Albert Heijn startups een podium biedt.
Reacties 0