RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De vrije val van Blokker Holding (door een roze bril)
Dat Blokker Holding een nieuw verlies in de boeken zou schrijven, daar was iedereen het wel over eens. Sterker, het moederbedrijf van Blokker had dat zelf al aangekondigd. Maar dat er over het afgelopen boekjaar 344 miljoen euro verlies is gedraaid, zag niet iedereen aankomen. In de slechtnieuwsshow die Blokker Holding heet, is het moeilijk om lichtpuntjes te ontdekken – maar we wagen een poging.
Waarom Daka op eigen houtje groot wil worden
Net geen twee jaar hield Daka het uit onder de vleugels van Intersport. De Rotterdamse sportwinkelformule voelde zich te zeer beperkt in zijn bewegingsvrijheid en kiest voor een zelfstandige toekomst. Onder leiding van Jan-Peter Dankaart, zoon van de vorig jaar overleden oprichter, wil Daka uitgroeien tot een landelijke speler. “We willen een merk op zich worden.”
Een kijkje in de Nederlands flagshipstore van Casa
Casa is geland in Nederland. Vrijdag is de eerste winkel in Utrecht geopend voor het grote publiek. RetailTrends mocht een dag eerder al een kijkje nemen in de flagshipstore, die als opmaat geldt voor 110 winkels in ons land. “Alle winkels komen er zo uit te zien.”
Deze digitale stomerij wil de wereld veroveren
Online winkelen en eten bestellen, we weten al jaren niet beter. Maar om je kleding professioneel te laten reinigen moet je vaak nog altijd met een volle tas op de rug richting stomerij of supermarkt. Daar willen Maurits Tiethoff en Ruben van Pelt verandering in brengen met dobbi. De digitale was- en stomerijdienst is nog maar net begonnen in Amsterdam, maar het duo kijkt al veel verder en ziet mogelijkheden tot ver over de grens.
De wedergeboorte van ’s wereld grootste retailer
Walmart is naar omzet de grootste retailer ter wereld. Nog wel, want Amazon nadert met rasse schreden. Door zich te ontpoppen tot ‘de nieuwe Amazon’ hoopt de Amerikaanse winkelreus zijn voorsprong te consolideren.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!
Reacties 0