‘Geen Chinese shit bij Expert’

BCC houdt de concurrentie goed in de gaten, waarbij werknemers de prijzen van de concurrenten ’s avonds doorsturen naar het hoofdkantoor. Als een bepaalde televisie van Sony bij de concurrent goedkoper is, verlaagt BCC de prijs onmiddellijk. ‘Wij zullen altijd volgen’, zegt Peter Brussel, directeur van BCC. De laagsteprijsgarantie is nadrukkelijk aanwezig bij BCC, waarbij de ondertitel van het elektronicabedrijf ‘Every day low pricing’ de meest concrete verschijnvorm is. Toch geeft de winkel deze garantie alleen op de prijzen van producten uit de door hun geselecteerde serieuze winkelketens (31 stuks). ‘We kunnen niet garanderen dat we goedkoper zijn dan een cowboy die een restpartij via internet verkoopt vanuit zijn garage’, zegt Brussel.

Expert legt niet zoveel nadruk op de prijs en kent geen laagste prijsgarantie. ‘Dat is niet nodig. Bij de bekende merken zie je dat de prijzen nauwelijks verschillen’, zegt Henk de Vreeze, directeur van inkoopcombinatie van Expert. Echt lage prijzen zien de elektronicaverkopers bij drogisten, bouwmarkten en discounters. ‘we zouden ook duizenden goedkope dvd-spelers kunnen verkopen. Toch moeten we niet aan die Chinese shit beginnen. Dat past niet bij ons concept. Wij zijn geen prijsvechters’, aldus De Vreeze van Expert.

BCC-directeur Brussel wil snel uitbreiden in Nederland: ‘We streven naar zeventig winkels in vijf tot zeven jaar. Er zijn nu nog zo’n negen ketens. Op den duur blijven er drie over. Dat zie je ook elders in Europa’. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!