Leapp failliet verklaard

Leapp failliet verklaard

Leapp heeft vrijdag bij de rechtbank in Amsterdam uitstel van betaling aangevraagd. De surseance is in overleg met de bewindvoerder omgezet in een faillissement. Dat heeft oprichter Rogier van Camp bekendgemaakt aan RetailNews.

De winkels en webwinkel worden tijdelijk gesloten. Leapp zegt de afgelopen jaren een explosieve groei te hebben doorgemaakt. Mede daardoor heeft de refurbished Apple-verkoper behoefte aan nieuwe financiering, die de afgelopen maanden is geprobeerd aan te trekken. Tot enkele dagen terug had leapp positieve verwachtingen over de slagingskans, zegt Van Camp. “Maar door een te kort tijdsbestek is het ons helaas niet tijdig gelukt om met alle betrokken partijen overeenstemming te bereiken.”

Leapp zegt zich ‘tot het uiterste in te spannen’ om met de curator te onderzoeken of een doorstart tot de mogelijkheden behoort. Van Camp zei vorig jaar nog tegen RetailTrends dat de uitdaging hem niet zozeer zat in de beginfase, maar veel meer in de jaren erna, als je moet transformeren van startup naar scale-up. “Ik leerde dat een bedrijf in elke groeifase de juiste leider nodig heeft, en die rollen ontdekken vond ik best lastig.”
 

Reacties 5


michel van wijk 8 jun, 22:25

Leapp: een prima concept en ook goed uitgevoerd. Als er behoefte is in de markt - en daar lijkt het wel op - dan kan je met zo een formule goed groeien. Anderzijds - jaren lang alleen kapitaal inpompen omdat je de grootste moet zijn of worden? Ja, die aanpak gaat niet altijd goed. Bij bijvoorbeeld TakeAway slikt de financiële markt het blijkbaar (nog) wel. Bij Leapp (even) niet. Het hoeft ook niet - forceren om de grootste te zijn of te worden. Zwarte cijfers en of positieve cash flow verdient ook respect en is een goede basis voor 'duurzame' groei. Ik heb de indruk dat er bijvoorbeeld bij Coolblue ook wel eens wat geld bij moet maar schijnbaar wel beheersbaar. Laten we hopen dat Leapp 'eruit' komt. De consument verdient zo een mooie speler in de markt.


Henk de Vente 9 jun, 14:46

[Deze reactie is door de gebruiker verwijderd]

Henk de Vente 9 jun, 14:47

Jammer, mooi concept. Echter, de populariteit van de refurbished producten stijgt explosief. Meerdere partijen zijn in dit segment gedoken. Het kan niet anders dan dat dit negatieve gevolgen heeft op de inkoopprijs en beschikbaarheid van de artikelen in het algemeen.

Als je met een teruglopende marge een groeiend bedrijf wilt financieren, kom je voor grote uitdagingen te staan.

Zou mooi zijn als ze doorstarten met een paar grote service-contracten waar ze bijvoorbeeld als totaal servicepunt gaan fungeren. Alleen enige haast lijkt nu wel geboden..


Seb Seb 12 jun, 09:32

Ik begrijp wel waar het mis is gegaan. Het aanbod was veelal mager. Weinig keuze (dus inkoop moeilijk?) maar vooral de verkoopprijs was vaak te hoog waardoor het interessanter was om een nieuwe te kopen ipv een refurbished model.


sophia nijboer 11 feb, 09:41

hoe zit het dan ,moet je dan nog aflosen ?als dat het geval is?
en Iphone het niet meer doet na nog geen jaar?want de garantie is weg gevalen door de faisiment?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!