Albert Heijn heeft drie nieuwe producten voor in het schap

Albert Heijn heeft drie nieuwe producten voor in het schap

Albert Heijn heeft de drie winnaars van de derde Product Pitch bekendgemaakt. Knakwortel, Sharp Sharp en Hagelswag winnen een plek op het schap, een investeringspakket en coaching vanuit de supermarktketen.

Knakwortel – een wortel die wordt geserveerd als een hotdog – is de grote winnaar met een investeringspakket ter waarde van 125 duizend euro. Sharp Sharp en Hagelswag kunnen respectievelijk 75 en vijftigduizend euro investeren in hun product, zodat het snel in de schappen van Albert Heijn kan liggen.

Knakwortel is al langer beschikbaar via horecagroothandel Hanos. Het verhogen van de productie is niet de belangrijkste reden om mee te doen aan de Product Pitch, zei oprichter Valerie Bos onlangs tegen RetailTrends. “Veel andere startups kiezen ervoor om samen te werken met investeerders en zo te groeien. Wij willen ook leren hoe de markt werkt.”

Sharp Sharp maakt geheel plantaardige ‘treats & sweets’ zonder dierlijke producten, gluten en geraffineerde suiker. Hagelswag maakt hagelslag van ‘echte kwaliteitschocolade’. Beide concepten beschikken al over een eigen winkel.

Bij de vorige winnaar, Abel’s Deli, duurde het bijna een jaar voordat het product in de schappen lag. De winnaars van dit jaar moeten binnen enkele weken in de supermarkt verkrijgbaar zijn, aldus innovation accelerator Christiaan Vette. “Dat hoeft niet bij achthonderd supermarkten tegelijk. We kunnen rustig beginnen.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends