VodafoneZiggo heeft maandag een nieuw winkelconcept gelanceerd in het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. Het is de eerste winkel waar Vodafone en Ziggo allebei zijn vertegenwoordigd.

Vodafone en Ziggo gingen vorig jaar samen verder. Er zijn momenteel 180 winkels van Vodafone en vier van Ziggo, naast 48 shop-in-shops binnen MediaMarkt. In het nieuwe winkelconcept kunnen klanten ‘zien en ervaren hoe de producten en diensten van Vodafone en Ziggo het leven van consumenten en zakelijke klanten kunnen verrijken’, stelt retaildirecteur Marco Houtman. Daarbij ligt de nadruk op de meerwaarde voor klanten als ze producten en diensten van beide bedrijven combineren.

Klanten kunnen in de winkel terecht voor abonnementen voor mobiel, tv en internet en producten als telefoons en accessoires. Ook zijn er innovaties, technische gadgets en toepassingen te zien en uit te proberen. Zo wordt de klant bij binnenkomst begroet door de robot Pepper. 

De flagshipstore is gevestigd onder het nieuwe hoofdkantoor van VodafoneZiggo, dat op 1 oktober wordt geopend. Het gefuseerde telecombedrijf krijgt in totaal de beschikking over zeventienduizend vierkante meter.