Gerry Weber past zijn verdienmodel aan om sneller en flexibeler in te kunnen spelen op de markt. De modeketen doet dat niet uit luxe: dit jaar wordt er naar verwachting opnieuw een verlies in de boeken geschreven.
“We beginnen vanaf nul met de manier waarop we denken en werken”, stelt ceo Ralf Weber, die voor meer verticale integratie en een volledige focus op de klant gaat. “We worden sneller, moderner en flexibeler tegelijk.”
Gerry Weber zegt onder meer ‘digital first’ te gaan werken, terwijl collecties moeten matchen met het huidige seizoen door beter in te springen op de laatste trends en klantbehoeften. Verder zal er meer worden uitgegeven aan marketing, om meer mensen naar de winkels te trekken.
De komende twee jaar worden 140 tot 150 banen op het hoofdkantoor en in de distributiecentra geschrapt. Het Duitse modebedrijf verwacht door de aanpassingen aan zijn organisatie dertien tot vijftien miljoen euro te besparen.
Gerry Weber schreef vorig jaar een verlies van acht ton in de boeken. Dit boekjaar wordt een negatief bedrijfsresultaat (ebit) verwacht van maximaal tien miljoen euro. In het eerste halfjaar werd een omzet van 404,7 miljoen euro behaald, wat een daling van 5,4 procent betekent.
Machiel R 15 jun, 14:19