Onderbroekenmerk L. ten Cate opent vanaf begin volgend jaar tien tot vijftien eigen winkels in Nederland. Daarnaast heeft het aan Koninklijke Ten Cate gelieerde bedrijf een webshop in Duitsland en Engeland geopend, zegt directeur Jeroen van Douveren in het FD.
L. ten Cate is momenteel goed voor een omzet van 24 miljoen euro en wil die in vier jaar tijd verdubbelen. Die groei moet komen uit expansie buiten Nederland en België, hogere prijzen, nieuwe producten en eigen ‘imagowinkels’. Die komen volgens Van Douveren eerder in plaatsen als Almere of Tilburg dan in de grootste steden.
Het onderbroekenmerk heeft ook een distributiecentrum in Groot-Brittannië geopend. Het merk wordt al online verkocht via Debenham’s en bij een aantal winkels van Deales. De omzet uit het buitenland moet binnen vier jaar groeien van acht ton naar zo’n vijf miljoen euro.
L. ten Cate maakt ook huismerkproducten voor onder meer Albert Heijn, Kruidvat en Makro. De verwachting is dat het omzetaandeel van deze private label-producten kleiner zal worden, maar de kasstroom van deze activiteiten is voorlopig nog nodig om de uitbreiding in Europa te financieren. “Inmiddels zijn de Duitse merken Schliesser en Sloggi in Nederland bekender dan Ten Cate, daar willen we een eind aan maken”, zegt Van Douveren.
Reacties 0