Het beste van RetailTrends: week 24

Het beste van RetailTrends: week 24

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom webwinkels niet meer staan te springen om een fysieke winkel
Veel webretailers hebben de afgelopen jaren een bijdrage geleverd aan het terugdringen van de winkelleegstand. Of dit in de toekomst nog steeds het geval is, valt volgens Jaap Kaai te betwijfelen. Het animo onder webretailers om een fysieke winkel te openen loopt terug.

Willen retailers echt zo graag naar Nederland?
Hudson's Bay, Uniqlo, Normal, Casa, Champion, Amazing Jewelry, Smyths Toys en Baskin-Robbins. Het is maar een greep uit de rij winkelketens die in de afgelopen twaalf maanden hun debuut maakten in Nederland of hun komst naar ons land aankondigden. Is ons land echt zo’n geliefde plaats om neer te strijken?

Wordt Leapp ooit nog volwassen?
Leapp-oprichter Rogier van Camp zei het vorig jaar al in RetailTrends: de uitdaging zit niet in de beginfase van een startup, maar veel meer in de jaren erna. Een faillissement breekt de transformatie naar een scale-up nu abrupt af. Krijgt de refurbished Apple-verkoper een tweede kans?

Dit doen Dirk en DekaMark allemaal goed
Sinds Dirk en DekaMarkt tien jaar terug hun krachten bundelden, gaat het eigenlijk alleen maar crescendo met het supermarktconcern. Meer dan twee miljard euro omzet, een winst van 26,8 miljoen en liefst dertig miljoen aan dividend: de resultaten liegen er niet om. Dit zijn de succesfactoren van de Detailresult Groep.

Dit is de eerste 'naakte' winkel van Lush
Als het om naakt gaat, zijn er volgens Lush geen grenzen. Het cosmeticamerk heeft deze maand in Milaan zijn eerste zogenoemde Naked Shop geopend, waar alleen verpakkingsvrije producten worden verkocht.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

RetailTrends