Adverteerders van grootste Amerikaanse merken verhogen reclamebudget met 14,4%
Gepubliceerd op 26 oktober 2004 om 00:00
In de eerste helft van 2004 steeg het gezamenlijke reclamebudget van de grootste 200 Amerikaanse merken met 14,4% naar 22,8 miljard dollar. Volgens TNS Media Intelligence/CMR zijn de mediabestedingen van de 200 grootste merken goed voor 33,7% van alle Amerikaanse mediabestedingen van 67,3 miljard dollar. De tv-budgetten van de top-200 stegen met 16,8% naar 13,8 miljard dollar. De totale Amerikaanse uitgaven aan printed media stegen met 7,1% naar 26,9 miljard dollar. De top-200 merken droegen hieraan 6,6 miljard bij (+11%). Het merk met de hoogste mediabestedingen is Verizon met een budget van 730,8 miljoen dollar, gevolgd door AT&T met 519 miljoen, Nissan met 456 miljoen, Chevrolet met 430 miljoen, Ford met 411 miljoen, Toyota met 386 miljoen, Sprint met 375 miljoen, Cingular met 359 miljoen, Dodge met 332 miljoen en Home Depot met 330 miljoen. De rest van de top 25 bestaat uit McDonald`s, Chrysler, Sears, Honda, Dell, Wal-Mart, General Motors, Citibank, Macy`s, Hewlett-Packard, Microsoft software, SBC, IBM, Target en T-Mobile.
Reacties 0