Albert Heijn test in zijn winkel in Hoofddorp een touchscreen waarmee klanten hun zware boodschappen thuis kunnen laten bezorgen. De supermarktketen werkt daarvoor samen met Coca-Cola European Partners en Samsung Solutions, dat het project heeft ontwikkeld.
De pilot biedt Coca-Cola de mogelijkheid om ook producten te verkopen die niet op het supermarktschap liggen, vertelt directeur Edwin Hexspoor van Samsung Solutions tegen RetailNews. Behalve producten van Coca-Cola zijn onder meer ook die van Heineken en Vrumona te bestellen.
Het interactieve touchscreen is niet verbonden met het netwerk van Albert Heijn, maar ‘gedraagt zich als een mobiele telefoon in de winkel’. Het scherm draait op een simkaart en een native app van Tizen, het besturingssysteem van Samsung. Daarom is er volgens de ontwikkelaar geen tussenkomst nodig van een internetverbinding, die vaak gepaard gaat met externe pc’s, internetkabels of onstabiele wifi.
De boodschappen kunnen via een koppeling met de app van Albert Heijn afgerekend worden, waarna ze via de snelle bezorgservice Rappie worden thuisbezorgd. De supermarktketen opende afgelopen mei de deuren van zijn vernieuwde winkel in Hoofddorp, waar veel met beeldschermen wordt gewerkt. Coca-Cola en Albert Heijn werken sinds kort ook samen bij een test met slimme deursloten.
Reacties 0