Albert Heijn is een proef gestart met de verkoop van maaltijden uit de muur. De supermarktketen test de maaltijdmuur op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam.
De gekoelde automaat heeft veel weg van de automatiek die je onder meer bij Febo vindt. Bij Albert Heijn komen er onder meer maaltijdsalades, verse kant-en-klaarmaaltijden en gerechten uit de Allerhande-box uit. De proef met de maaltijdmuur duurt vier weken. De automaat is alleen tijdens de openingsuren van het hoofdkantoor beschikbaar. Albert Heijn ziet bij een succesvolle test mogelijkheden om hem 24 uur per dag in te zetten, bijvoorbeeld in ziekenhuizen.
De supermarktketen ziet verder toekomst in chatbots. Na de introductie van een chatbot voor Allerhande, wordt nu gewerkt aan een variant voor wijn. Ruby helpt klanten via een conversatie bij het kiezen van de juiste wijn bij een gerecht of specifiek moment. De chatbot zit nu in de pilotfase, waarbij de komende periode meer wijnen worden toegevoegd en een uitrol volgt naar recepten van Allerhande, Gall & Gall en de winkels.
Een andere noviteit wordt samen met Transavia getest: Appie Fly. Daarmee is het voor passagiers mogelijk om boodschappen in het vliegtuig te bestellen, zodat die bij aankomst direct klaarstaan op Schiphol. Ze hoeven zich daardoor niet meer druk te maken om een lege koelkast bij terugkomst.
Lees op RetailTrends meer over de vernieuwingsmotor van Albert Heijn.
Sjakko van Duijn 12 jul, 02:01
Reinder Koornstra 9 jul, 17:40
Jan Janssen 9 jul, 13:22