Het beste van RetailTrends: week 28

Het beste van RetailTrends: week 28

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Dit beuren de tien grootste Nederlandse retailers in België
Nederlandse retailers die de grens over willen, laten al snel hun oog op België vallen. Met ketens als Zeeman, Kruidvat, Action en binnenkort ook Jumbo zijn 'we' er goed vertegenwoordigd. Maar wordt er ook een beetje geld verdiend bij onze zuiderburen?

Het einde van de supermarkt (zoals we die kennen)?
De supermarkt komt aan het einde van zijn levenscyclus en de speciaalzaak kan een gouden toekomst tegemoet zien. Het lijkt de omgekeerde wereld, als je naar de huidige ontwikkelingen in de foodbranche kijkt. Welke ingrijpende trends - van 'retailisering' tot 'new retail' - veranderen het landschap nog meer?

Zo scoort Van Gogh Museum in het buitenland
Een combinatie tussen een finedining-restaurant, koffieconcept, banketbakkerij, bloemen- en een cadeauwinkel. Zo omschrijft directeur Ricardo van Dam van Van Gogh Museum Enterprises de flagshipstore van Van Gogh Senses in Hongkong.

Hoe ziet Bruna's route naar herstel eruit?
Bruna heeft het al jaren zwaar. De omzet van de winkelketen daalt gestaag verder, het miljoenenverlies lag vorig jaar nog ietsje hoger dan in 2015 en 2016. Onder de nieuwe eigenaar Shared Stories heeft de retailer naar eigen zeggen echter alle vertrouwen in een ommekeer. Heeft Bruna zijn turnaround op tijd in gang gezet?

Hoe Spar University studenten aan zich bindt
Spar University groeide de afgelopen jaren uit tot een vertrouwd gezicht op menig universiteits- en hogeschoolcampus en is druk bezig met nieuwe manieren om zijn doelgroep aan te spreken. De kassaloze oplossing Skippen is daar een voorbeeld van, maar ook bezorgopties worden steeds belangrijker, zegt ondernemer Erwin Binneveld, spreker tijdens het Retail & Brands Festival. “De smartphone staat centraal in alles wat we doen.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis!

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends