Alimama, de digitale marketingtak van Alibaba, heeft een tekstschrijftool gelanceerd die werkt met behulp van kunstmatige intelligentie. Merken op e-commerceplatforms Alibaba, Tmall en Taobao kunnen daardoor een deel van hun contentproductie automatiseren.
De AI-tekstschrijver maakt gebruik van deep learning en natural language processing. De technologie kan nu twintigduizend regels tekst in een seconde creëren. Merken die de tool gebruiken kunnen zelf de gewenste lengte en toon van hun tekst aangeven. Zo kunnen ze kiezen voor onder meer promotioneel, functioneel, leuk, poëtisch en hartverwarmend.
Copywriting is voor een deel repetitief en laagwaardig werk dat efficiënter kan, zegt Alimama in een toelichting over de tool. Zo kan de AI-toepassing voor één product tien verschillende tekstvarianten maken, waaronder voor een productpagina, webbanner en poster. “AI voor marketing stelt mensen in staat meer energie te steken in creatief werk”, aldus general manager Christina Lu van Alimama.
De tool wordt volgens Alibaba bijna een miljoen keer per dag gebruikt door verkopers en adverteerders op zijn e-commerceplatforms. Onder meer Esprit en kledingmerk Dickies maken al gebruik van de AI-tekstscrhijver.
Reacties 0