Albert Heijn legt vanaf 6 augustus voor de tweede keer een assortiment schoolspullen in zijn winkels. Daarbij hoort onder meer een agendalijn van Frendz, het socialcommerceplatform van V&D Concepthouse.
De collectie bestaat naast agenda’s uit onder meer kaftpapier, schriften, collegebloks en schrijfgerei. De verkoop van schoolartikelen past volgens commercieel directeur Marit van Egmond bij de filosofie dat producten dicht bij de klanten moeten staan. “Een groot gedeelte van onze klanten heeft schoolgaande kinderen, dus dan passen schoolspullen daar ook bij.”
Mede-eigenaar Ronald van Zetten van V&D Concepthouse liet in april al aan RetailNews weten dat de Schoolcampus bij Albert Heijn zou worden voortgezet. De resultaten tijdens de eerste editie van vorig jaar stemden volgens hem tot tevredenheid.
Frendz was vori gjaar het eerste voormalige V&D-merk dat door Van Zetten en Roland Kahn nieuw leven werd ingeblazen. Het aantal gebruikers van de mode-app groeit volgens Van Zetten ‘niet explosief, maar wel gestaag’. Terwijl het platform volgens hem veel gebruikt wordt voor inspiratie en het creëren van content, valt het aantal transacties nog tegen.
Nadine Kuperus 1 aug, 20:04