Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en anderenieuwe winkelconcept media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf marktbetredingen.
Gentle Monster
De Koreaanse optiekketen Gentle Monster heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. Volgend jaar volgt waarschijnlijk ook een vestiging in Parijs. De Londense vestiging betekent de zeventiende winkel wereldwijd voor de Koreaanse brillenverkoper. Mogelijk volgt in 2020 een tweede locatie in de Engelse hoofdstad. Eerder staat al het debuut in Dubai gepland.
Lees verder bij WWD: https://bit.ly/2O9f3ox
IKEA
IKEA is al in een hoop landen actief, maar India stond nog niet in dat rijtje. Daar is nu verandering in gekomen. Het betekent alweer de 37ste markt voor de meubelketen. Afgezien van enkele fastfoodketens, is er waarschijnlijk geen speler op de wereld die in zoveel landen actief...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en anderenieuwe winkelconcept media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf marktbetredingen.
Gentle Monster
De Koreaanse optiekketen Gentle Monster heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. Volgend jaar volgt waarschijnlijk ook een vestiging in Parijs. De Londense vestiging betekent de zeventiende winkel wereldwijd voor de Koreaanse brillenverkoper. Mogelijk volgt in 2020 een tweede locatie in de Engelse hoofdstad. Eerder staat al het debuut in Dubai gepland.
Lees verder bij WWD: https://bit.ly/2O9f3ox
IKEA
IKEA is al in een hoop landen actief, maar India stond nog niet in dat rijtje. Daar is nu verandering in gekomen. Het betekent alweer de 37ste markt voor de meubelketen. Afgezien van enkele fastfoodketens, is er waarschijnlijk geen speler op de wereld die in zoveel landen actief is.
Lees verder bij Forbes: https://bit.ly/2O7tiKt
JD.com
E-commercereus JD.com heeft de opening van een onbemande winkel in Jakart aangekondigd. Het betekent de eerste vestiging van de Chinese speler in Indonesië, maar ook de eerste onbemande winkel in het land. De stap geeft aan dat JD.com zijn technologie overzee wil brengen. Het assortiment bestaat uit van alles: van kleding tot schoonheidsproducten en FMGC-artikelen.
Lees verder bij Technode: https://bit.ly/2ABXKuu
Princi
Rocco Princi had dertig jaar geleden, toen hij een bakkerijtje opende in Milaan, vast nooit kunnen denken dat zijn concept een belangrijk onderdeel van de strategie van Starbucks zou worden. De koffieketen kwam in 2012 aan boord en opende al Princi-afdelingen in verschillende van zijn premium vestigingen. Nu is er dan de eerste standalone bakkerij, waarmee Princi voor het eerst een losstaande winkel heeft in de Verenigde Staten.
Lees verder bij USA Today: https://usat.ly/2MhRCJk
Givenchy
Internationaal mode- en cosmeticahuis Givenchy heeft zijn eerste winkel in Zuid-Korea geopend. Gekozen is voor een chique wijk in het zuiden van Seoul. Givenchy heeft daar zijn intrek genomen in Hyundai Department Store. Dankzij de opening is het warenhuis de eerste Koreaanse retailer die de wereldwijde top vijf premium beautymerken aanbiedt, waaronder Chanel, Dior, en Tom Ford.
Lees verder bij Retail News Asia: https://bit.ly/2LTa5ir