Albert Heijn laat klanten navigeren via lampen

Albert Heijn laat klanten navigeren via lampen

Albert Heijn is in Hoofddorp begonnen met een proef rond instore navigatie. Klanten kunnen de app ‘Vind mijn product’ gebruiken om binnen de winkel te navigeren en producten te zoeken.

De supermarktketen werkt voor de app met het navigatiesysteem van Signify (voorheen Philips Lighting). Daarbij stuurt elke lamp in de winkel een unieke code, die door de camera op de smartphone wordt opgevangen. Daarmee kan de exacte locatie van de telefoon worden bepaald op een digitale plattegrond van de winkel, die in de app is opgeslagen.

De proef in de vernieuwde winkel in Hoofddorp loopt twaalf weken. Een vergelijkbare applicatie werd eerder al in gebruik genomen door winkelketens als MediaMarkt en Walgreens.

Voor Albert Heijn is het de zoveelste innovatie die dit jaar is gelanceerd. Zo ging de Zaanse retailer van start met digitaal betalen via de app, kwam de Google Assistent naar de Appie-app en werd het platform Mijn Voedingswaarden gelanceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!