United Wardrobe op koers voor 250 procent groei

United Wardrobe op koers voor 250 procent groei

United Wardrobe heeft in het eerste halfjaar net zoveel kledingstukken verhandeld zien worden als in heel 2017. De grens van een half miljoen kledingstukken werd in juni behaald, zo laat de voormalige RetailRookie weten.

United Wardrobe heeft een app die consumenten kunnen gebruiken voor de aan- en verkoop van tweedehands kleding. Met de drukste maanden voor de boeg en het stijgen van de populariteit van tweedehands kleding, verwacht het bedrijf dit jaar af te sluiten met een groei van 250 procent.

Tweedehands kleding wint volgens medeoprichter Thijs Verheul aan populariteit onder de ‘Instagram- en YouTube-generatie’. “Door het inzetten van BN’ers ging het echt lopen”, stelt hij. Onder meer vlogger Monica Geuze, ondernemer Anna Nooshin en zangeres Maan zijn allemaal te vinden op het platform, waar zij kleding op hun account verkopen.

United Wardrobe heeft momenteel 2,5 miljoen gebruikers in Europa. Afgelopen najaar ontving de modemarktplaats een kapitaalinjectie van een miljoen euro om zijn buitenlandse activiteiten uit te breiden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends