Natuurvoedingswinkels hebben nog veel verbeterpunten zoals het interieur, de uitstraling en het personeel. Dat zegt Erik Hemmes, specialist op het gebied van winkels en assortimentsgroepen.
De verbetering kan wat Hemmes betreft al beginnen in de kantine. Een netjes en opgeruimde kantine zorgt ervoor dat de winkel ook beter wordt bijgehouden. Personeel raakt zo eerder gemotiveerd om de zaak schoon te houden.
Een ander verbeterpunt ziet Hemmes in de invoering van bedrijfskleding. In natuurvoedingswinkels loopt het personeel meestal in eigen, informele kleding, zodat zij meer contact kunnen hebben met de klanten. Bedrijfskleding zou het imago verbeteren, alleen al omdat dat verzorgder oogt.
Qua inrichting worden er in Nederland nog teveel donkere tinten gebruikt (beige/groen). De pasteltinten in bijvoorbeeld de VS of in andere Europese landen oogt een stuk frisser en vriendelijker. Het gebruik van minder lawaaiige en gedateerde koelingen en beter verpakkingmateriaal zou ook niet misstaan.
Natuurwinkels kunnen beter
Gepubliceerd op 9 januari 2006 om 00:00
Reacties 0