Deze hypermarkt van Carrefour is een verzameling van speciaalzaken

Deze hypermarkt van Carrefour is een verzameling van speciaalzaken

Een hypermarkt die een unieke winkelervaring biedt, handiger, slimmer en milieuvriendelijker is geworden én heel wat nieuwe verse producten en diensten in huis heeft. Carrefour windt er geen doekjes om bij de heropening van zijn vestiging in het Belgische Mont-Saint-Jean.

De hypermarkt is in vijftien weken in een nieuw jasje gestoken. De focus ligt op bediening, waaronder in een versmarkt die het gevoel moet geven dat je in een echte markthal staat. Er is een bakkersatelier, waar tientallen soorten brood voor de ogen van klanten worden bereid. Ook het versnijden van vlees is live te aanschouwen. Verder kunnen klanten in de vernieuwde hypermarkt terecht voor een traiteurafdeling, vistoog met bediening en een verse sushistand met sushimeester. Verse zalm wordt ter plaatse gerookt en koffie gebrand door een koffiebrander.

Een hypermarkt die een unieke winkelervaring biedt, handiger, slimmer en milieuvriendelijker is geworden én heel wat nieuwe verse producten en diensten in huis heeft. Carrefour windt er geen doekjes om bij de heropening van zijn vestiging in het Belgische Mont-Saint-Jean.

De hypermarkt is in vijftien weken in een nieuw jasje gestoken. De focus ligt op bediening, waaronder in een versmarkt die het gevoel moet geven dat je in een echte markthal staat. Er is een bakkersatelier, waar tientallen soorten brood voor de ogen van klanten worden bereid. Ook het versnijden van vlees is live te aanschouwen. Verder kunnen klanten in de vernieuwde hypermarkt terecht voor een traiteurafdeling, vistoog met bediening en een verse sushistand met sushimeester. Verse zalm wordt ter plaatse gerookt en koffie gebrand door een koffiebrander.

Carrefour zegt klanten te motiveren om gezonde producten te kopen. Zo zijn er in de winkel voorgesneden fruit en groenten, verse fruitsappen en bereide salades en is er extra aandacht voor biologisch. In totaal zijn er negenhonderd bio-artikelen te vinden. Verder vinden klanten er 838 lokale producten, afkomstig van bijna honderd verschillende producenten uit de buurt.

De hypermarkt beschikt over een ‘bierwalhalla’ met zeshonderd soorten, waaronder lokaal bier. Een sommelier beveelt de juiste wijn aan voor elke gelegenheid. Voor wie in de winkel wil eten is er een foodcourt met onder meer sandwiches, pizza’s en wokgerechten.

De klant moet niet langer het gevoel hebben in een hypermarkt rond te lopen, maar van de ene naar de andere gespecialiseerde winkel. De producten zijn daarom ‘logischer voor de klant’ gegroepeerd, aldus de Franse keten. Alle artikelen zijn per thema ingedeeld en elke productgroep beschikt over eigen meubelen.

Verder introduceert Carrefour nieuwe handscanners met een groter scherm, zodat producten beter te zien zijn. Ook is het voor klanten mogelijk om via een scherm kortingsbonnen af te drukken, persoonlijke kortingen te bekijken en printen of een plattegrond van de winkel te bekijken. Via interactieve schermen kunnen ze boeken bestellen die niet voorradig zijn. De hypermarkt beschikt over een drive waar online bestelde boodschappen afgehaald kunnen worden.

Andere diensten waarmee de hypermarkt is uitgerust zijn onder meer een afhaalpunt van UPS, kluizen van Cubee, een telecomstand van Orange, reparatieservice van Gsm Repair en Carrefour Finance, Foto, Voyages en Spektakel, waar je tickets kunt kopen voor concerten en petparken. De vestiging is in totaal 9.400 vierkante meter groot en bevindt zich ten zuiden van Brussel, vlak onder Waterloo.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!