India heeft alle ingrediënten om zich tot de volgende grote wereldmarkt te ontpoppen. En nu de Indiase consument geld gaat uitgeven, gaat het met het land de goede kant op. Een goede indicatie is de verkoop van gemotoriseerde tweewielers, die in 2005 steeg met 16 procent. De verkoop wordt gezien als de graadmeter voor de opkomst van een middenklasse.
Mede door de flink groeiende it-sector, is er veel werkgelegenheid. Hierdoor is een stedelijke elite ontstaan, die invloed heeft op de jongere Indiërs. Die zijn veel positiever dan hun ouders over de toekomst en dat is terug te zien in hun koopgedrag. De stijgende bestedingen in India heeft de hoop aangewakkerd dat India een ril kan spelen bij het op stoom krijgen van de wereldwijde consumentenvraag. Samen met Japan en Europa zouden zij het gat moeten gaan vullen dat de Amerikaanse consument heeft laten vallen.
Indiase consument geeft geld uit
Gepubliceerd op 9 januari 2006 om 00:00
Reacties 0