De week in vijf opvallende onthullingen

De week in vijf opvallende onthullingen

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere ontdekkingen.

Amazon huurt een Twitter-leger ter verdediging van het werk in zijn magazijnen
Amazon heeft ambassadeurs ingeschakeld om positieve berichten op social media te verspreiden. Ze zijn met nieuwe accounts actief op Twitter en Facebook en moeten mensen laten zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat.

Lees verder bij New York Post: https://nyp.st/2wE5p6q.

Procter & Gamble doet een poging om LOL, WTF en andere afkortingen te claimen
Iedereen kent merken als Oral-B, Pampers en Gilette. Stuk voor stuk maken ze onderdeel uit van Procter & Gamble. Komen daar binnenkort ook namen als LOL (laughing out loud), WTF (what the fuck) en FML (fuck my life) bij? De multinational heeft een aanvraag ingediend met het Amerikaanse octrooi- en...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf bijzondere ontdekkingen.

Amazon huurt een Twitter-leger ter verdediging van het werk in zijn magazijnen
Amazon heeft ambassadeurs ingeschakeld om positieve berichten op social media te verspreiden. Ze zijn met nieuwe accounts actief op Twitter en Facebook en moeten mensen laten zien hoe het er op de werkvloer aan toe gaat.

Lees verder bij New York Post: https://nyp.st/2wE5p6q.

Procter & Gamble doet een poging om LOL, WTF en andere afkortingen te claimen
Iedereen kent merken als Oral-B, Pampers en Gilette. Stuk voor stuk maken ze onderdeel uit van Procter & Gamble. Komen daar binnenkort ook namen als LOL (laughing out loud), WTF (what the fuck) en FML (fuck my life) bij? De multinational heeft een aanvraag ingediend met het Amerikaanse octrooi- en merkenbureau.

Lees verder bij The Guardian: http://bit.ly/2NB3wyi

Google en Mastercard hebben een geheime advertentiedeal gesloten om winkelaankopen te volgen
Iemand die via Google naar rode lippenstift zoekt, op een advertentie klikt, maar niets online aanschaft, koopt mogelijk later wel wat in de winkel. Als de aankoop via Mastercard verloopt, kan de adverteerder dat terugzien onder de kolom ‘Offline Revenue’ bij Google.

Lees verder bij Bloomberg: https://bloom.bg/2opz7Il.

Nepwinkels op het Duitse internet
De Nederlandse Consumentenbond heeft dit jaar bijna tweeduizend nepwebshops uit de lucht gehaald. Dat is een schijntje als je het vergelijkt met het totaal aantal nepwinkels op het Duitse internet: daar zouden er meer dan een miljoen zijn. En vier miljoen Duitsers zijn daar al het slachtoffer van geworden.

Lees verder bij Das Erste: http://bit.ly/2PpX4eh.

De fusie tussen Kaufhof en Karstadt wankelt
Al twee maanden lang onderhandelen Hudson’s Bay (Galeria Kaufhof) en Signa Holding (Karstadt) over een joint venture. De gesprekken zouden stilliggen omdat bankiers op vakantie zouden zijn, maar nu blijkt dat de Canadese retailer een ultimatum heeft gekregen. Moet er straks een lening van 1,34 miljard euro worden terugbetaald?

Lees verder bij Süddeutsche Zeitung: http://bit.ly/2opzkLD.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!