Unilever in de clinch met Kaufland

Unilever in de clinch met Kaufland

De Duitse supermarktketen Kaufland heeft 480 producten van Unilever uit zijn winkels gehaald. De retailer is volgens Lebensmittelzeitung niet te spreken over de prijsverhogingen die de producent heeft doorgevoerd.

Unilver heeft zijn prijzen ‘in korte tijd en drastisch verhoogd’, stelt Kaufland. Het gaat om artikelen van merken als Knorr, Magnum en Dove. Die mogen tot nader order landelijk niet meer worden aangeboden in de 650 supermarkten van Kaufland. "De nieuwe voorwaarden laten ons niet toe onze klanten de best mogelijke prijs aan te bieden", stelt hoofd inkoop Andreas Schopper van de supermarktketen.

De leegtes die in de schappen ontstaan wil Kaufland voornamelijk opvullen met eigen merken. Daarnaast wil de supermarktketen andere merken aantrekken. Naast de thuismarkt stopt Kaufland ook voor zijn winkels in Oost-Europa met een aantal Unilever-producten. De Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern wil niet ingaan op het conflict.

Unilever lag twee jaar terug al eens overhoop met Tesco over prijsverhogingen. De Britse retailer haalde toen kortstondig enkele artikelen uit zijn webshop, maar de partijen legden hun ruzie snel bij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!