Facebook is bezig met het voorbereiden van een groot e-commerceoffensief. Zo wordt er voor dochterbedrijf Instagram gewerkt aan een standalone app, die volledig is gericht op shoppen. Dat meldt The Verge op basis van bronnen.
De nieuwe app wordt mogelijk IG Shopping genoemd en stelt gebruikers in staat om de spullen van verkopers die zij volgen te bekijken en direct aan te schaffen. De app zou nog in ontwikkeling zijn en het is nog onduidelijk of en wanneer die wordt gelanceerd.
Instagram denkt goed gepositioneerd te zijn om een grote stap in e-commerce te zetten. Het bedrijf begon zo’n twee jaar geleden al met het testen van een winkelfunctie, die in maart vorig jaar breder werd uitgerold. Bedrijven kunnen daarbij foto’s van producten voorzien van tags, zodat gebruikers die direct kunnen aanschaffen.
Facebook kan op den duur meer tools introduceren voor verkopers op Instagram, om de concurrentie aan te gaan met e-commerceplatforms als Shopify. Ruim 25 miljoen bedrijven beschikken momenteel over een Instagram-account. Vier op de vijf gebruikers volgt ten minste één bedrijf op Instagram.
Reacties 0