Bol.com heeft het platform Briljantjes gelanceerd. Startups uit Nederland en België krijgen hier de kans hun nieuwe producten te pitchen. De meest verrassende en unieke innovaties worden door de webwinkel ondersteund om tot een succes te maken.
"In mijn gesprekken met ondernemers hoor ik steeds de uitdagingen terugkomen om een nieuw artikel snel groot te maken", zegt Marco de Vries, verantwoordelijk voor ontwikkeling van partnerservice en initiatiefnemer van bol.com Briljantjes. "Het ontbreekt vaak aan de middelen om een groot bereik te creëren."
Uitgekozen producten krijgen een prominente plaats op de website. Via advertenties wordt er extra promotie gemaakt. Bol.com levert zo ondersteuning op marketingtechnisch gebied. Een service waar ondernemingen doorgaans flink voor moeten betalen. De winnende ondernemer hoeft echter de investering pas terug te betalen wanneer zijn product succesvol blijkt.
Vooraf bepaalt een jury van de webwinkel al of een product succesvol kan worden. Pas wanneer aan alle voorwaarden is voldaan, mag de ondernemer bij bol.com op kantoor pitchen. "Ik zie dagelijks nieuwe artikelen onze winkel binnenkomen en daar zitten regelmatig artikelen tussen die heel bijzonder zijn en het verdienen om door heel Nederland en België gezien te worden", zegt De Vries. ‘Briljante’ artikelen die uiteindelijk in de webshop eindigen krijgen het predicaat ‘inspirerend voor klanten’. Een artikel dat hier al aan voldoet is bijvoorbeeld IAMTORO: een boxershort zonder bouwvakkersdecolleté.
Reacties 0