Rituals ziet 'begeerlijkheid' bewaken als grootste uitdaging

Rituals ziet 'begeerlijkheid' bewaken als grootste uitdaging

Rituals ziet in de Benelux niet heel veel ruimte meer voor nieuwe winkels. “Daar focussen we ons de komende jaren op de begeerlijkheid van het merk”, vertelde country director Lizette Lulofs-van Munster donderdag tijdens het Retail & Brands Festival.

Rituals heeft in de Benelux 178 winkels, 350 shop-in-shops en is op een aantal vliegvelden aanwezig. “We zijn best wel veel verkrijgbaar en hebben heel veel verkooppunten”, aldus Lulofs-van Munster. “Dat is de focus dan ook niet.”

Veel consumenten kopen volgens de country director Rituals-producten als cadeau omdat het ‘altijd goed is’. “Dat lijkt een compliment, maar voor een deel is dat wat wij de komende jaren te doen hebben.” Ze doelt erop dat als klanten die ‘het echt niet meer weten’ Rituals als cadeau kopen, het merk 'gewoon' wordt en de beautyketen niet de goede kant op gaat. 

Hoewel Rituals in zijn thuismarkt niet veel nieuwe winkels meer wil, moeten winkels wel verplaatst en vergroot worden. “Onze winkels worden te klein en voor de winkelbeleving die wij willen bieden, is ruimte nodig.”

Rituals groeit met dertig procent per jaar en maakt volgens Lulofs-van Munster voor het eerst mee dat de winkels te klein worden. De cosmeticaformule verkoopt acht miljoen cadeaupakketten per jaar en daarvoor is in de kleine winkelmagazijnen eigenlijk geen ruimte. "Aan de achterkant zijn we een supermarkt, aan de voorkant een cosmeticabedrijf." 


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!