Olivier van Duijn vertrekt op 1 november na acht jaar als ceo van Marktplaats. Zijn opvolger wordt binnen enkele weken bekendgemaakt.
Marktplaats zegt onder Van Duijn te zijn getransformeerd van een digitaal prikbord voor tweedehands producten naar een e-commerce handelsplaats voor zowel gebruikte als nieuwe items. De nieuwe koers leidde vorig jaar tot een groei van twintig procent in het verkeer naar het platform. Ook op de Belgische markt maakt Marktplaats naar eigen zeggen een sterke groei door.
Op Marktplaats verschijnen 350 duizend nieuwe advertenties per dag. Met de sterke groei van e-commerce en social media zag Van Duijn enkele jaren geleden een snel veranderend verwachtingspatroon bij consumenten. Marktplaats moest gebruikers volgens hem actiever gaan helpen om succesvol te zijn op het platform. “Dit heeft geleid tot tal van innovaties die het handelen op Marktplaats nog makkelijker en sneller maken en het negentien jaar oude platform een tweede jeugd brengen.”
In de afgelopen twee jaar lanceerde Marktplaats nieuwe mogelijkheden zoals een chatservice, gepersonaliseerde advertenties, fotoherkenning en betaalverzoeken. Momenteel wordt er een beoordelingssysteem getest waar kopers en verkopers hun handelservaringen met anderen kunnen delen.
Reacties 0