Het beste van RetailTrends: week 39

Het beste van RetailTrends: week 39

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Het zit Hudson's Bay echt niet mee
Hudson's Bay viert zijn eenjarig bestaan in Nederland, maar het is volgens Rupert Parker Brady wel een verjaardagsfeestje met hangende schouders. De grote vraag is of het ‘nieuwe warenhuis van Nederland’ het nog klaarspeelt om een plekje te veroveren in de harten van Nederlanders.

Hoe de nieuwe winkeltempels van Parijs inspelen op de grote retailtrends
Parijs is als winkelstad vooral bekend om traditionele warenhuizen als Galeries Lafayette en Printemps en de luxueuze modezaken van een Chanel, Dior en Louis Vuitton. Maar wie op zoek is naar de nieuwste trends in de retail, kan ook goed in de Franse hoofdstad uit de voeten. Een bezoek aan de nieuwste ‘winkeltempels’ van de stad tijdens de Paris Retail Week.

Waarom Uniqlo zich in Amsterdam zo thuis voelt
Na jaren van geruchten over een eventuele komst, is het nu zover. Uniqlo heeft vrijdagochtend zijn eerste Nederlandse winkel geopend. Zeven Europese markten gingen ons land voor, maar dat is volgens oprichter Tadashi Yanai zeker niet omdat Nederland minder belangrijk is. “Amsterdam is de beste stad voor onze business.”

Drugs over? Ruil het tegen sportkleding van Björn Borg
Waarom high worden van drugs, als je hetzelfde gevoel ook krijgt van sporten? Onder de noemer ‘swap drugs for sportswear’ heeft Björn Borg een pop-up winkel geopend in Amsterdam, waar joints geruild kunnen worden tegen items uit een limited edition-collectie van het Zweedse modemerk.

Waarom innovatie bij Decathlon vooral relevant moet zijn
De afgelopen week werd de boodschap van één van de vele sprekers van het Retail & Brands Festival samengevat in een video. Zo vertelt Leentje Van Meirhaeghe van Decathlon waarom innovatie vooral relevant moet zijn.

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends