Zalando verkoopt sinds deze week ook beautyproducten voor mannen. De Duitse webwinkel biedt in totaal 1.500 items aan van 25 merken, waaronder van de L’Oréal Groep.
Zalando ging begin dit jaar van start met de verkoop van cosmeticaproducten in eigen land. Zeventig procent van de klanten die beauty kopen, vullen hun winkelmandje aan met kleding. Eind juli werd ook een fysieke beautywinkel geopend in Berlijn, waar een deel van de beautyproducten voor mannen beschikbaar komt.
Het cosmetica-aanbod wordt verder nog voor de Kerst uitgerold naar Oostenrijk en Polen. Nederlandse klanten kunnen voorlopig nog niet voor beauty bij Zalando terecht. Het is nog niet bekend wanneer daar verandering in komt.
Zalando stelde onlangs zijn omzet- en winstverwachting voor dit jaar naar beneden bij, als gevolg van de ‘langdurige en ongewoon warme zomerperiode’. Het Duitse bedrijf verwacht een omzetgroei van een kleine twintig procent en een aangepaste ebit van 150 tot 190 miljoen euro.
Reacties 0