Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf interviews.
“Wij waren al omnichannel voordat het woord bestond.”
De omnichannelbenadering blijft de kern van het bedrijf wat betreft de investeringen, zegt Suitsupply ceo Fokke de Jong. Naast de zeventig procent winkelomzet en twintig procent e-commerceinkomsten, bestaat volgens de topman tien procent uit ‘online geassisteerde’ verkopen. Daarmee doelt hij op klanten die online bestellen en ophalen in de winkel, of webwinkelorders in een vestiging op maat laten maken.
Lees verder bij Drapers: https://bit.ly/2PfcgLE.
“We ontwikkelen een concept voor het huren van meubels.”
Ikea-baas Jesper Brodin wil meubels in de toekomst meerdere keren gebruiken en met zijn winkels de binnensteden in. In de komende twaalf tot achttien maanden ontwikkelt Ikea...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf interviews.
“Wij waren al omnichannel voordat het woord bestond.”
De omnichannelbenadering blijft de kern van het bedrijf wat betreft de investeringen, zegt Suitsupply ceo Fokke de Jong. Naast de zeventig procent winkelomzet en twintig procent e-commerceinkomsten, bestaat volgens de topman tien procent uit ‘online geassisteerde’ verkopen. Daarmee doelt hij op klanten die online bestellen en ophalen in de winkel, of webwinkelorders in een vestiging op maat laten maken.
Lees verder bij Drapers: https://bit.ly/2PfcgLE.
“We ontwikkelen een concept voor het huren van meubels.”
Ikea-baas Jesper Brodin wil meubels in de toekomst meerdere keren gebruiken en met zijn winkels de binnensteden in. In de komende twaalf tot achttien maanden ontwikkelt Ikea een binnenstadsconcept dat overal ter wereld kan worden geïmplementeerd. De basis van dat format bestaat uit digitale technologie en het uitleveren van online aankopen.
Lees verder bij de Zwitserse krant NZZ: https://bit.ly/2Cst8M1.
“Retail verandert voortdurend, dus er zijn dagelijkse uitdagingen!”
Eerder deze maand lanceerde Argos zijn allereerste consumentenpop-up in hartje Londen. In dit interview vertelt home trading director van Argos, John Tranter, wat er achter deze stap zat en wat de toekomst van het bedrijf te bieden heeft.
Lees verder bij Retail Gazette: https://bit.ly/2BXSnoh.
“Je hebt het lef en de kracht nodig om je droom na te jagen.”
In 2013 lanceerde Chieh Huang samen met zijn vrienden een online groothandelsbedrijf vanuit de garage van zijn ouders in New Jersey. In een korte vijf jaar tijd groeide Chieh uit tot het bedrijf, nu bekend als Boxed Wholesale, van een kleine startup die veertigduizend dollar aan inkomsten genereerde tot een begrip van meer dan een half miljard dollar in 2018. Een interview met Chieh Huang, medeoprichter en ceo van Boxed.
Lees verder bij: Authority Magazine: https://bit.ly/2O50cjs.
“Dit is een initiatief zonder winstoogmerk, zoals jullie weten, het is heel anders”
Amazon strijdt met Apple om 's werelds meest waardevolle bedrijf te worden. En Bezos, wiens persoonlijk vermogenssaldo 160 miljard dollar benadert, is verreweg de rijkste persoon van de planeet geworden. In een exclusief interview met Forbes Magazine vertelt Amazon-oprichter en ceo Jeff Bezos over wat hij van plan is om als volgende te veroveren.
Lees hier alvast de vooraankondiging: https://bit.ly/2wIAaqN.