Mobiel betalen is in Nederlandse winkels nog niet erg populair, blijkt uit recent onderzoek. Over de grens is dat niet anders: de penetratie komt wereldwijd nog maar net boven de tien procent uit. Aan de mogelijkheden zal het niet liggen: Apple, Samsung en Android hebben allemaal hun eigen betaalsysteem, terwijl in het buitenland ook retailers met hun eigen apps komen. Maar terwijl de techreuzen vechten om de digitale portemonnee van de consument, zijn er nog veel barrières die grootschalige adoptie in de weg staan. Deze infographic van Raconteur biedt een inkijkje in de groei van mobiel betalen en zet de obstakels op een rij die een doorbraak nog blokkeren.
RetailTrends besteedt deze week aandacht aan hoe nieuwe trends in betalen retail veranderen. In het oktobernummer van RetailTrends verkennen we binnen het thema Payments onder meer de opkomst van de kassaloze winkel, de...
Mobiel betalen is in Nederlandse winkels nog niet erg populair, blijkt uit recent onderzoek. Over de grens is dat niet anders: de penetratie komt wereldwijd nog maar net boven de tien procent uit. Aan de mogelijkheden zal het niet liggen: Apple, Samsung en Android hebben allemaal hun eigen betaalsysteem, terwijl in het buitenland ook retailers met hun eigen apps komen. Maar terwijl de techreuzen vechten om de digitale portemonnee van de consument, zijn er nog veel barrières die grootschalige adoptie in de weg staan. Deze infographic van Raconteur biedt een inkijkje in de groei van mobiel betalen en zet de obstakels op een rij die een doorbraak nog blokkeren.
RetailTrends besteedt deze week aandacht aan hoe nieuwe trends in betalen retail veranderen. In het oktobernummer van RetailTrends verkennen we binnen het thema Payments onder meer de opkomst van de kassaloze winkel, de populairste betaalapp van de VS en hoe we overmorgen betalen. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier.