Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf betaalonderzoeken.
Mobiel betalen
De kansen van mobiel betalen lijken nogal onzeker. Innovaties op dat gebied zijn er genoeg, maar de consument haakt nog niet al te enthousiast aan. Maar in Duitsland kunnen we daar verandering in verwachten, blijkt uit een nieuwe studie van GS 1. Van doorslaggevende betekenis zullen daarbij vooral Apple Pay en Google Pay zijn, verwachten ondervraagde retailers en financieel experts.
Lees verder bij IT Finanzmagazin: https://bit.ly/2QNAo8s
Digitalisering
Een cashloze samenleving is nog ver weg en werd onlangs door De Nederlandsche Bank zelfs als onwenselijk bestempeld. In de Verenigde Staten is de markt voor digitale betalingen inmiddels 38 miljard dollar en naar verwachting is dat binnen vijf jaar bijna 87...
Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf betaalonderzoeken.
Mobiel betalen
De kansen van mobiel betalen lijken nogal onzeker. Innovaties op dat gebied zijn er genoeg, maar de consument haakt nog niet al te enthousiast aan. Maar in Duitsland kunnen we daar verandering in verwachten, blijkt uit een nieuwe studie van GS 1. Van doorslaggevende betekenis zullen daarbij vooral Apple Pay en Google Pay zijn, verwachten ondervraagde retailers en financieel experts.
Lees verder bij IT Finanzmagazin: https://bit.ly/2QNAo8s
Digitalisering
Een cashloze samenleving is nog ver weg en werd onlangs door De Nederlandsche Bank zelfs als onwenselijk bestempeld. In de Verenigde Staten is de markt voor digitale betalingen inmiddels 38 miljard dollar en naar verwachting is dat binnen vijf jaar bijna 87 miljard dollar, blijkt uit een nieuwe studie. De groei wordt geraamd op achttien procent per jaar. Belangrijke factoren die de groei van de markt voor digitale betalingen stimuleren, zijn onder meer de promotie ervan en de grote verspreiding van smartphones.
Lees verder bij AP: https://bit.ly/2CaoWiZ
Voorlopers
Sommige markten zijn al veel dichter bij een overgang naar cashloos. In Zweden betalen consumenten al voor tachtig procent van de transacties met iets anders dan contant geld, staat in The Payments Method Report. Ook Nederland is een voorloper met 55 procent. De verwachting is dat contante transacties in Zweden tegen 2020 minder dan een half procent van alle betalingen zullen uitmaken.
Lees verder bij The Paypers: https://bit.ly/2CFlrlE
Onzichtbaar betalen
Amazon Go, Bingobox en sinds kort ook Casino. Betalen zonder daar actief iets voor te doen, wordt een grote toekomst voorspeld. De komende jaren zullen deze 'onzichtbare betalingen' zich echt verspreiden en bijna alle soorten dagelijkse financiële transacties beïnvloeden. Volgens onderzoek van Juniper Research zullen onzichtbare betalingen tegen 2022 78 miljard dollar aan transacties in winkels verwerken, een omzetgroei van zo'n driehonderd dollar per klant.
Lees verder bij Entrepreneur: https://bit.ly/2CFQTAn
Cash is de toekomst?
In het Verenigd Koninkrijk lijkt cash een belangrijk deel van het dagelijks leven te blijven voor veel consumenten, nu en in de toekomst, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Post Office. Uit de studie bleek dat mensen van alle leeftijden op contant geld blijven vertrouwen om essentiële aankopen te doen en dagelijkse uitgaven te financieren, waarbij ruim negentig procent keuze uit verschillende betaalopties wil behouden in plaats van in de nabije toekomst naar een cashloze samenleving over te gaan.
Lees verder bij British Chambers of Commerce: https://bit.ly/2ywqHUl
RetailTrends besteedt deze week aandacht aan hoe nieuwe trends in betalen retail veranderen. In het oktobernummer van RetailTrends verkennen we binnen het thema Payments onder meer de opkomst van de kassaloze winkel, de populairste betaalapp van de VS en hoe we overmorgen betalen. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier.