RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
De Bijenkorf en Hudson's Bay: wie wint de online oorlog?
Over nieuwkomer in warenhuisland Hudson's Bay is al veel gezegd en geschreven, en lang niet altijd positief. De retailer zou te duur zijn en weinig toevoegen aan de winkelstraat. Maar hoe doet de formule het online? Een gedetailleerde vergelijking tussen de webshops van Hudson's Bay en de Bijenkorf.
Geen Zweedse balletjes, wel persoonlijk advies in deze IKEA
IKEA heeft in het centrum van Londen een nieuw stadswinkelconcept geopend. Met een oppervlak van vierhonderd vierkante meter is de Londense studio beduidend kleiner dan de traditionele IKEA-vestigingen. Zonder productvoorraad en Zweedse balletjes, maar aan inspiratie geen gebrek.
Wat heeft Stockon toe te voegen in boodschappenland?
Terwijl Picnic stadje voor stadje uitrolt over het land, was daar begin dit jaar ineens Stockon. Consumenten in het hele land, tot de Waddeneilanden aan toe, kunnen bij de PostNL-spinoff terecht voor hun boodschappen. De app-only dienst mikt binnen enkele jaren op honderden miljoenen aan omzet..
Over twee jaar heeft iedereen zijn eigen Zalando
Behalve een verdubbeling van de verkopen, wil Zalando in 2020 ook elke klant een gepersonaliseerde shop aanbieden. Ter illustratie: Zalando heeft nu zo’n 24 miljoen actieve klanten. Vijf vragen aan Caroline Carlqvist, één van de sprekers op het event What’s Next in Retail Tech, over dit ‘erg ambitieuze doel’.
Labfresh, de kledingstartup met twee miljoen euro omzet
Het klinkt als een product dat te mooi is om waar te zijn: een blouse die niet kreukt, vlekt of stinkt. En toch is dat precies wat de kleding van Labfresh anders maakt dan andere kleding. Inmiddels is de startup veranderd in een bedrijf dat dit jaar twee miljoen euro omzet verwacht te draaien.
Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het eerst een maand gratis
Reacties 0