Calltheone.com heeft een paar weken na zijn lancering gebruikers in ruim vijftig landen. Dat zijn professionals en consumenten die via een live videoverbinding hun kennis willen delen, meldt medeoprichter Ben Steenstra.
De adviessite ging eind augustus van start en komt uit de koker van het voormalige moederbedrijf van Kijkshop. Calltheone.com richt zich in tegenstelling tot zusterwebsite KijkBijMij.nl niet specifiek op advies bij aankopen. Zo kunnen gebruikers ook een advocaat, tuinman of automonteur raadplegen.
Elke dag komt er een stijgend aantal nieuwe gebruikers bij zonder dat er geld is uitgegeven aan marketing, stelt Steenstra. Dat is volgens hem te danken aan de inzet van de ‘tientallen invloedrijke en gemotiveerde ambassadeurs’ uit diverse landen. Zij zijn verantwoordelijk voor specifieke communities, zoals coaches, advocaten of lokale gidsen.
Gebruikers van Calltheone.com kunnen op een onderwerp zoeken om in contact te komen met een expert. De eerste minuut is gratis en daarna betalen ze een vooraf aangegeven tarief. Het platform is onder meer gevuld met medewerkers van MyCom, dat begin dit jaar door de investeerders achter het failliete Kijkshop werd overgenomen.
Reacties 0