Off-White rukt op tot 's werelds populairste modemerk

Off-White rukt op tot 's werelds populairste modemerk

Luxe streetwearlabel Off-White mag zich momenteel het populairste modemerk ter wereld noemen. Het Amerikaanse label staat bovenaan de Lyst Index, die elk kwartaal wordt gepubliceerd. Off-White laat wereldmerken als Gucci, Balenciaga, Nike en Prada onder zich.

De Lyst Index is gebaseerd op het zoek- en koopgedrag van ruim vijf miljoen shoppers per maand bij zo’n twaalfduizend designers en online winkels. De formule achter de index houdt ook rekening met wereldwijde zoekdata van Google, cijfers over betrokkenheid, conversiepercentages en de omzet in het afgelopen kwartaal. Voor de nieuwe ranking over het derde kwartaal is voor het eerst ook data uit social media geanalyseerd. 

Off-White, dat in 2012 werd opgericht, klom het afgelopen jaar 33 plekken op de ranglijst. In het vorige kwartaal moest het label alleen nog Gucci voor zich dulden. Dat Off-White zich nu het populairste modemerk mag noemen, komt onder meer doordat consumenten nog eens veertien procent meer naar zijn producten hebben gezocht bij de retailpartners van Lyst. 

Drie van de twintig populairste mode-items van het afgelopen kwartaal zijn afkomstig van Off-White. Daarbij gaat het om een riem en spijkerjasje voor vrouwen en sneakers voor mannen. Voor het laatste item werkte het merk van modeontwerper Virgil Abloh samen met Nike. Off-White, dat in ons land onder meer bij de Bijenkorf wordt verkocht, werkt nu ook onder meer samen met IKEA.

Lees meer over de opmars van Off-White op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!